Keď v žilách prúdi benzín

Klampiar / Karosár

Niekto by povedal, že auto je len kus plechu. Naši klampiari a karosári majú však na vec iný uhol pohľadu. Práca s plechom – oprava poškodených častí karosérie, zváranie, brúsenie, ošetrovanie jednotlivých poškodených častí je ako písanie príbehu. Ten starý niekde takmer skončil, ale pod ich rukami opäť môže pokračovať. Svoj podiel práce na reštaurovaní auta  začínajú prípravou celej karosérie na opieskovanie, t.j. zbavenie starého laku a hrdze a končia nanesením ochranných nástrekov pred odoslaním karosérie na lakovanie.

Demontážny pracovník

Dostať pod ruky oldtimer PORSCHE a môcť chytiť skutočne každú jeho skrutku je prácou našich montážnych pracovníkov. Podobá sa to na lego skladačku – len s tým rozdielom, že pre dospelých a najskôr ju musia rozobrať aby ju potom o kúsok ďalej opäť mohli poskladať. Po kompletnom rozobratí auta je potrebné roztriediť všetky diely a posunúť ich tým správnym smerom.

Montážny pracovník

Jednotlivé časti vozidla sa zreštaurujú a dostanú sa ku kolegom, ktorí postupne a veľmi citlivo dajú dokopy opäť majstrovské dielo. Každý kúsok musí byť v top forme, inak by to na konečnom výsledku bolo vidieť. Je to niekoľko desiatok ba až stoviek hodín, ktoré sú potrebné. Tak vdýchnu takmer šesťdesiatročným krásavcom nový život. Skôr, ako dostanú ten správny lesk, opäť ich prevedú po asfalte za zvukov typicky burácajúceho boxer motora PORSCHE.

Lakýrnik

Každé auto, ktoré bolo v minulosti vyrobené má svoj „rodný list“, kde je okrem všetkých potrebných technických údajov, uvedená aj pôvodná farba vozidla. Mnohí naši klienti väčšinou vedia, čo by ich vysnívané auto malo mať, aké by malo byť. Možno to znie jednoducho, zobrať plechovku farby, striekaciu pištoľ a je „vymaľované“. Opak je pravdou - na farbe veľmi „záleží“. Lakovanie veteránov je umenie, bez srdca to jednoducho nejde.

Motorár, Prevodovkár

Dušou auta je určite jeho motor. Rozloženie prevodovky a motora, ich oprava, výmena poškodených súčiastok a následné nastavenie množstva vstrekovaného paliva, správnej hodnoty zapaľovania je prácou našich opravárov motorov. Všetko musí do seba zapadnúť, fungovať ako jeden orchester a vo finále vydať tú najkrajšiu symfóniu zvukov, ktorú ocení nielen fanúšik oldtimerov. Tú krásu pozná každý šofér, keď otočí kľúčikom v zapaľovaní a zošliapne plynový pedál. Naši odborníci si túto hudbu vychutnávajú najskôr na motorovej stolici, neskôr aj v samotnom vozidle.

Čalúnnik

Motor musí fungovať, karosériu si všetci všimnú okamžite, ale nemenej dôležitý je interiér auta. Oldtimer robí osobitým aj jeho nezameniteľný interiér – sedadlá, poťahy, poťah prístrojovej dosky, koberce na podlahách, obklady dverí. Všetko musí byť tak, ako pred niekoľkými desiatkami rokov, keď „naši krásavci“ opúšťali výrobu. To všetko majú na starosti u nás naši čalúnnici. Každým stehom, každým dotykom s kožou vdychujú interiéru jeho jedinečný charakter a eleganciu rokov minulých.

Servis

Každé auto potrebuje tú správnu starostlivosť, aby fungovalo čo najlepšie a najdlhšie bez chýb. A pre zreštaurované klasické autá, ktoré majú už pekných pár rokov za sebou, to platí obzvlášť. V našej dielni nájdu vaše oldtimery profesionálnu starostlivosť a servis nielen po každej odjazdenej sezóne.

Administratíva

V dielni všetko funguje ako dobre naolejovaný stroj. Bez stabilného zázemia by to však nešlo. A tak pomyslenými nitkami zozadu ťahajú naše dievčatá z administratívy, ktoré riešia objednávky, faktúry, výplaty, pitný režim a veci, na ktoré si dokážu spomenúť a vyriešiť len ony.

Marketing

Dnes snáď viac ako kedykoľvek predtým musíte mať nielen skvelý produkt, ale ľudia by o ňom mali aj počuť. Nielen na webovej stránke, sociálnych sieťach, ale pootvoriť dvierka do našej dielne, tak ako to ešte nikto neurobil. Náš mini tím sa rovnako nadýchal už vône oleja, elegancie, štýlu a vášne ako my všetci.

Logistika

Hodnota zreštaurovaných áut spočíva práve vo fakte, že čo možno najviac dielov a súčiastok je pôvodných, prípadne pochádza z daného roku výroby a jednoducho ešte niekde sú. My tie existujúce časti vieme nájsť, dopraviť k nám a použiť. Ak ste raz hľadali ihlu v kope sena, tak ste pochopili prácu našich kolegov z logistiky.

Za oponou

Byť šéfom by chcel byť každý – rozdeliť úlohy a sám nič nerobiť. Vedúci dielne u nás však vie, že to je len mylná predstava. Byť prvým v práci, posledným, kto odchádza, poznať svojich ľudí a využiť ich prednosti, zastúpiť kohokoľvek – tak vyzerá každodenná realita. Ale byť súčasťou niečoho, na čo môžete byť pyšný – ten pocit je neopísateľný. Za všetku námahu počas mnohých hodín reštaurovania oldtimera si vychutná pocit víťaza, keď sadne do zrekonštruovaného auta ako prvý a spraví skúšobnú jazdu. 

Florian

Ferdinad Porsche povedal, že jeho autá vlastne ani nikto nepotrebuje, ale každý ich chce. To je to, čo sa mi najviac páči na mojej práci – robiť niečo, čo ľudí poteší, páči sa im a verte mi, za takýmto autom sa obzrie každý. Môj úspech však nepatrí len mne. Poznáte to, každý šéf musí byť ako tréner – vedieť vyskladať svoj tím a nájsť spôsob, ako s ním pracovať. Len tak môžete ísť stále ďalej. Preto Vehicle Experts nie je len Florian Scheuer. Vehicle-Experts je celý môj tím, ich vášeň a zmysel pre vysoko kvalitnú prácu.

Doprava

Byť v správny čas, na správnom mieste so správnym autom vyzerá jednoducho, ale verte nám, chce to dávku rozvahy a niekedy aj odvahy. Pretože viesť na korbe za sebou auto, na ktoré majiteľ čakal viac ako rok, niekedy dokonca aj celý život, prejsť bez ujmy tisícky kilometrov a zvládnuť ten tlak emócií, je skutočne náročné.